ifhuijaa.fi

Finnish     English

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Skicka oss e-post:  ifhuijaa@gmail.com

Välkommen till vår Facebook diskussion

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Historien om hur fräckt If, Sapoma Oy och Tattarisuon autokatsastus Oy ha lurat flera bilköpare. Även Volvoauto är delansvarig i saken då de ej har gått med på att undersöka ett allvarligt fel i en av dem importerad bil fast de har varit medvetna om problem i krockkuddarna, saken kommer att realiseras ifall bilen ännu kommer i bruk och krock kuddarna utlöses utan orsak, I detta fall kommer Trafis ansvarsfråga att realiseras.

Lomakkeen yläreuna

Lomakkeen alareuna

Företagsansvar IF nätsidor

”Till If:s grundläggande principer hör befrämjandet av samhällets allmänna säkerhet. Skadeförsäkringsbolagens uppgift är att tillsammans med polisen, militären, rättsväsendetoch övriga myndigheter säkra människornas och företagens vardag”.

”If tar ett större företagsansvar än dess verksamhet förutsätter. Målet är att alltid uppfylla eller överträffa verksamhetens etiska, rättsliga och ekonomiskakrav”.

 

Jag har flera gånger försökt klarlägga saken med IF och Volvoauto utan resultat. Bilen är nu körd 25000 km, vid inköpstidpunkten 12000 km. IF:s ovilja att utreda saken beror uteslutande på att kriminell verksamhet har bedrivits i företaget och man vill undvika publicitet.

 

Här kunde brotts rubriken vara t:ex “fortsatt missbruk av tjänsteställning” eller “fortsatt bedrägeri” och gällande Sapoma “fortsatt givande av muta” IF:s förluster i saken kan uppgå till betydande belopp, Sapoma har gjort betydande vinster I affärerna.

 

Svar av Volvo (mail) :   (18.12. 2008)

 

“ Säkerhet är ett av Volvos grundläggande värden. Vi kan tyvärr inte ännu kommentera saken, eftersom saken är gammal och vi inte känner till detaljerna. Vi kommer emellertid att verka tillsammans med myndigheterna för att reda ut saken  omsorgsfullt mvh Marco Gustafsson Technical Product Manager (Volvo Finland)”

 

Ovannämda har aldrig förverkligats dvs Volvos i sin marknadsföring kraftigt betonade  säkerhetspolicy verkar inte förverkligas i praktiken. Volvo tillskillnad från övriga storföretag har inte nämt företagsansvar eller etisk verksamhet I sina nätsidor.

 

Delaktiga i historien är

1.     Sapoma Oy (likviderad) Nuvarande Sapoma Oy är inte samma samma juridiska person.

2.     IF/Volvia

3.     Volvoauto

4.     Tattarisuon autokatsastus Oy

5.     Trafi

6.     Jouni Halinen  

Seppo Hiekkaranta lade dåvarande Sapoma Oy i likvidation utan att meddela Jouni Halinen om saken fast Halinen hade skrftligen begärt Sapoma att häva köpet. Denna historia har funnits i “kuningaskuluttaja” programmet I TV.


"Kuningaskuluttajassa (KK) i dag. Kraschade bilköpare kan behöva den hemliga polisen får upptagen "

(KK) "Nu är det dags att ändra dina sommardäck och kanske köpa den i en bil avsedd för sommaren. Begagnad bilköpare måste dock alltid vara försiktig och bara för att vara särskilt försiktig om du planerar att köpa en bil som hade en olycka. "

(KK) ", Jouni Halinen (JH) förvärvade ungefär fem år sedan bilen, som hade varit en krasch nästan som ny. Efter en olycka, hade Volvo reparerats i en av bildemontering ".

(JH). "Jag tänkte, naturligtvis, att han fixar det med nya element är vad det har brutits, och det verkade fungera ganska bra i början."

(KK) "Det är vad du kan förvänta dig, om mätaren är drygt 10 000 kilometer"

(JH) "Men dessa vibrationer och vibrationer började dock bara nästan direkt efter köpet, och på samma gång blev det de andra små buggar."

(KK) "Halinen började detektivarbete av bilens steg för att förtydliga"

(JH) "Jag kontaktade polisen och till den första ägaren och heltidslevde, men mer och mer Tan bilens historia. Och då är det inte längre sluta när saker började komma ut, och att bilen har några ganska märkliga historia. "

(KK) "Det är år 2005 och Volvo (2 månader) hålls av den första ägaren, drivkraften är på motorväg 120 km per timme. Föraren av krockkuddarna utplacerade utan anledning. föraren att tappa kontrollen över bilen och kraschar in i räcket "

(JH) "Här är denna bil nu, efterdyningarna av en bilolycka och nu ser dem om skadan och vad den har varit." (Bilder på bilen efter en krasch)

(KK) "Och nu, den verkliga underverk. Rutatussa bilen var den så kallade Volvia försäkring, som garantier finns i skadeförsäkraren IF. Meddelande Skador blir det tydligt att bilens ägare tvivlade tekniska airbag fel. IF inlösta bilen och sålde den till nedmonteringen av vilka Halinen köpte bilen senare. Korrigera enheten är inte på något sätt evästetty Krockkudden olleesta potentiella fel. Dess sunt förnuft skulle kunna säga att detta är ett allvarligt fel misstanke bör undersöka fullt ut. "

(KK) "Vad bör göras till bilen efter en sådan situation."

(TH) Thomas Hallbäck Volvo Car. "Detta bör vara den första bilen reparatör krets som kan undersöka situationen, vad som hänt, att om krockkudden utlöses på grund av ett tekniskt fel och om de har utlösts eller ej."

(KK) "Skulle importören eller tillverkaren av en sådan situation för att undersöka bilen"

(TH) "Självklart, om det finns en misstanke om att styrenheten inte har fungerat som man hoppats."

(KK), Eero Heinonen (EH) OM försäkringsbolaget som en "Undersökt bil och det är krockkudden fel på något sätt i detta fall"

(EH) "Tyvärr, jag kan inte det enskilda fallet / skador att kommentera, men i allmänhet, om vi har uppgifter om att det finns ett tekniskt fel, ja vi är i samband med importören, och vi siktar på att undersöka saken,"

(KK) "men nu importören inte medvetet telefonsamtal från"

(KK) "Car Dismantlers kunnostaneella utlöst airbag ersättas med nya dynor och styrenheten ersattes. Alla systemkomponenter inte förnyas. Workshopen förutsatt registrerings test papper, enligt vilken korrigerade Volvos säkerhetsutrustning testades. Så allt är okej eller inte, då "

(JH), "Ja, inte är det, för när denna bil var två år sedan jag kom till registret och gjorde denna kontroll av varor, så resan till luftkuddevarningslampan kom igen i brand." Detta ljus varnar airbagsystemet inte fungerar. Bilen är inte längre en nyligen rakat.

(KK) Om du har en egen bil hade att förundras över, fångade min blick Halinen även IF försäkringsbolagets verksamhet i andra fordon kommer att krascha för några år sedan. Samma verkstad, som återställde hans Volvonsa, renoverat den andra IF inlösta bilar.

(JH) "Alla som verkade ens tillnärmelsevis kan repareras, stå upp plakat fast där demonterare på gården."

(KK) "IF är därför krossa sålda framåt utan avskrivning bilar. Detta företag verkar ha avvikit kraftigt inom ett mer allmänt sätt. "

VD Ilkka Isotalos (Autovahinkokeskus AVK) Yttrande från MM till leverantören, oavsett vilken typ av praktik krasch bilar IF / Volviakin officiellt begåtts.

"Ja, alla order om att förverkliga det vi är återlösta från försäkringsbolag ger dessa bilar, så denna behandlingsmetod är att samma anslutning görs när ägarbytet, vilket också gjort avregistrering".

(KK) "Om försäkringsbolaget avskriva en bilolycka, efter reparation bilen har varit tvungen att göra en besiktning innan registreringstrafikbruk . Här uppstår frågan, hur kan registrera en bil parkerad reparerad ".

Eero Heinonen, IF, "Det är illa att gå att ta ställning när jag inte känner fallet" (se nedan, punkt 1).

(KK). "Ta bort bilar nuförtiden registret."

Eero Heinonen, OM "ja allt, historien om den praxis kan ha varit, som en ordbok, men praxis är" avancerade "(se nedan, punkt 2 och 3)

(KK) "Om exakt, är en sådan åtgärd namnet på den korrupta avlägsnande av trafiken. Jouni Halinen rättigheter sanning i det som kompliceras av det faktum att bilen har sålt Dismantlers inte längre föreligger (se den nedre delen 4). Företagaren informerade kungen av konsumenten, att han trodde att bilen var reparerad på rätt sätt och med rätt delar. Detta är det bilägaren starkt håller inte ".

(JH), "mm. den högra dörren är bara ett russin, det går inte mellan pinne och mellan fönstret öppnas inte korrekt ".

(KK) "Well justerade krasch bilen kan vara ett rationellt köp, men ett sådant konstaterande är ganska en förmögenhet handel utan tillräcklig sakkunskap"

(JH) "Allt har alltid varnat mig att krascha bilar, men jag är nu bara en tanke, eftersom denna handel byggde på ett förtroende.

Konsument är kung slutar här.

(1) Visst det Eero Heino ljuga, så att ersattes wobble. De frågor som berörs honom att bli e-post: "Den relevanta detaljerad redogörelse, vill jag säga att jag inte har några kommentarer att göra i denna fråga." Hälsningar, Eero Heinonen IF

(2) Visst, detta tillvägagångssätt fortfarande inte har historien om de sista bilarna lämnade Om / Volvia Sapomaan sekelskiftet decenniet, och de har sålts Sapomasta eller, mer korrekt, SH-Invest framåt tills detta årtionde. Och Herren Heino har varit fallet med 100% säkerhet la IF har att arbeta, och ändå personer som handledare att denna "bluff" är IF / Volvia varit igång, sade han i "pengar distribution," Jag har ingen information. Men jag har min egen magkänsla för människor som har dessa bilar sandstrand säljare, de är inte längre varken IF / Volvia lönelistan.

  (3) Automotive "slutförvaring" överföring = "arbetssätt" AVK O (Autovahinkokeskus) "träffar" på ett överraskande sätt vid samma tidpunkt som den Seppo Sandy satte Sapoman försäljning, trots allt, att han skulle kunna ha något att sälja denna "skumma" verksamhet framåt, så spelet kallades efter båda sidor korset och IF / Volvia började leverera i fråga. bilar av sina avtal, det AVK le effektiv behandling.

(4) Företaget är verksamt i isen i dag som SH-Invest Oy, det har bara företagets namn ändrats.

Volvos uttalande chef för finska motsvarigheten till mig kungen av konsumenterna efter

Hej Jouni! KK, jag kommenterade frågan, hur man agerar på en allmän nivå, och jag har inte pratat med bilen på E-678. Bilen kraschade, repareras och delar ersätts på annat håll - och sedan vi inte har möjlighet att undersöka vad som hade hänt. reparationen, kan vi ta ställning och vi har inget ansvar för det. Om du misstänker ett problem med din bil, jag tycker du ska undersökas och eventuellt repareras, men som vi har noterat, är Volvo bilen inte i denna del. Hälsningar Thomas

Ett sådant löfte jag fick från Volvo, låt oss aldrig varit någonting, även om Trafikin hade varit en Volvo i samband med:
  "Sir, Halinen, Säkerhet är Volvos grundläggande värderingar. Vi tyvärr inte kan kommentera händelsen ännu, eftersom för mycket tid har gått sedan vi inte vet var anslutningspunkterna ". Vi kommer dock att samarbeta med myndigheterna för att klargöra denna fråga upplyst ". Med vänliga hälsningar, Marco Gustafsson Teknisk Produktchef "(Volvo Finland)
Detta är allt ovan uppsättningen ja marknadsförs av Volvos egen säkerhetstänkande / kultur verkligen konstigt och mycket tveksamt ljus!. Speciellt sådana airbag saker verkar vara dåligt Volvo är enkel och snabb.

Det innebär i praktiken att denna Volvo är inte alls fabriksgaranti, detta sk. "Olycka" inträffade när bara 2 månader gammal bil. Bilen skulle ha lämnats in så snart som ett allvarligt tekniskt fel efter fabriksgaranti på ramen tillbaka till importören, eftersom IF / Volvia förfogade över all nödvändig information om vad som hänt med bilen. Det är som är ansvarig för denna fråga, jag har svårt att bedöma. Verkar de för IF / Volvia och Volvo Car killar också tala om kuningaskuluttajassa den lilla korset.

Det är också uppenbart att PMU-678 har sålts Sapomaan klart underpris (detta är förmodligen gjord av ett antal andra bilar med), eller 11 000 euro, vilket motsvarar en massa enemmät körsträcka Volvo V 70: (ex taxibilar) set Betald AVK på den tiden 20 000 euro två sidor, och även reparera villkoret "villkorade ersättning". Så, ja någon har en IF Sa "dras" kraftigt mellan dessa butiker, Vem är den här personen är iF Volvia? PH?.

Varför IF / Volvia tog oftast detta "olycka" egen "piikkiinsä" när det är helt klart en giltig växt under garanti från bilen?. Detta är helt klart en av IF sitt egenintresse, "raadosta också som att ta mutor hem," skulle de inte skulle ha inträffat om bilen skulle levereras till importören.

Här är ett par exempel (Iisalmen meddelanden) hur allvarligt andra importörer gör krockkuddarna omotiverat bränning på upp till 10 år gamla bilar. Används som ett exempel Citroen, Ford och Toyota. Men Volvo utredning av dessa fall inte anses lämplig.

Krockkudden exploderade i familjen, mor Iisalmi (Citroen)

Själv utlöst krockkudde smällde tydligen Kati Partanen handen på vindrutan, som krossades rytäkässä. Iisalmi Kati Partanen upplevt sönerna Konstan, 4, och Otso, 2, med chocken av stunder av i slutet av mars, parkerad på gatan för en familjebil passagerar främre krockkudde gick själv till familjen av en mor. Jag lämnade barnen i baksätet bara leksaker. Jag tänkte vända tillbaka och jag var på knä i sidled på bänken. Krockkudden exploderade mot mitt ben. Det var en kraftig smäll. Bilen var fylld med rök och lukten av krut, säger Kati Partanen. Kati Partanen och Jarkko tio år gammal Citroen Xantia motor var avstängd, och strömmen var Kati Partanen, påslagen. Han säger att han är övertygad om att bilen kommer att stöta på något som kunde ha orsakat resan. Fallet är extremt ovanligt, om inte unikt i världen. Citroen har bett Iisalmi merkkikorjaamolta informationen vid sin fabrik i Frankrike två gånger redan. Distribuerar Kudden blåses och utstötningen av upp till 300 kilometer i timmen, fel för, eller används felaktigt är det till och med livshotande om effekten tillämpas, till exempel bördan av skuld. Bil airbag dvs krockkudden smällde tydligen Kati Partanen, begagnad vindrutan på bilen, som gick av effekterna och trasiga. Handleden var öm och jag åkte till kuvauttamassa det, men inte i sprickorna. Lår blev ett stort blåmärke.

Fords airbag gick Iisalmi (Ford)

Tio-årige Ford Mondeo förarsidan airbag gick av när man kör bil bär Iisalmi Keijo Putkonen handen på måndagen i förra veckan. Kudde orsakade armen av en stor blåmärke och röd rantuja, även Putkonen var tjock mocka skinnjacka på sig. Det var en riktigt hög smäll. Som ett hagelgevär hade skjutits i örat bredvid. Skadan inträffade på en plan grusväg ungefär 60 kilometer i timmen. Uppflugen var de andra medlemmarna i familjen, hustrun Suvi, samt barn Elina, 1, Greenville, 4, och Emmi, 8 Keijo Putkonen lovordar lycka att samma sak hände på motorvägen. Virhelaukeamisen skäl som förklarar på airbagmodulen i ett laboratorium i Tyskland, Bosch, säger Ford Oy Ab, teknisk servicechef Seppo Tukiainen. Enligt honom har liknande fall varit i Finland av Ford årligen en eller två.

(Toyota)

Dessutom har Toyotas bilar haft några genom åren, varvid krockkudden utlöses utan kollision. Blåmärken värre skador inte orsakats av passagerare, säger Toyota Auto Finland Oy, informationschef Veikko Kuvaja. Enligt honom det gäller Avensis och Corolla-modeller som inte längre tillverkas.

Volvo har också haft (Trafi begäran) "att kalla" sk. recall kamppanijan (kod R87093) inom ramen för ett stort antal Volvo V 70 bilar som ska repareras. Jag kallar orsak är att man inte> SRS mjukvara> Kort beskrivning av felet och reparera> motorfordon inom kampanjen uppdateras för Airbag-systemet (SRS) programvara

Här är webb plockas av Volvo SRS airbag problem ", särskilt i en Volvo V 70-modellen verkar vara ett ganska vanligt problem med färddatorn läst" SRS airbag Service snarast "budskap. Tjänsten av meddelandet är felplacerad i den utsträckning som krockkuddarna fungerar, men problemet är i kombiinstrumentet !!! Reparera Det föreslås gäller utbyte av kombiinstrumentet som kommer att kosta ca 1100 €. Så det är helt otänkbart! Gärna byta hela bilen ja, men inte från det just nu, verkar inte bli av med när den är det till och med gå igenom inspektion "

OHY-678 situationen nu. Bilen har körts till 26 000 km. För några år sedan, airbag "bröt ut" en bit av + igen för att visa meddelandet "SRS airbag Service snarast". Felkoderna lästes av en verkstad. Utskriften berättade följande: "defekter - defekt ECU --MEM - Förarens krockkudde utlöses." Således "datorn", enligt förarens krockkudde utlöses, som inte bör vara fallet.

Enligt min mening, inbetalt för utlösning av krockkudden e-678: kanske sa bero på fyra som skäl.

  1 Fel som krockkuddesystemet är SRS lampan på nu. Det bekräftas också att V 70 har haft en kallandet för Airbag-systemet på grund av felaktig programvara.

  2 Konstigt förlorade "några bar". (Gulf of Volvo service stora "konstigt" i ämnes så snart som "en olycka" efter).

3 fastnat växellåda (automatisk), det kommer att vara borta en gång stack min tid. Överföring började "ryck" stark i början, och när du trycker på gasen, gjorde hastigheten inte ökar, men sändningen började hålla ett ännu sämre ljud. Bil togs till en fiberkabel bil Sapomaan.

4 Bilen är "olycka" under avskiljandet av ett däck. Är det en "katastrof" orsaken eller konsekvensen av?. Det kan finnas, naturligtvis, det finns andra, men när Volvo (även gruvan betalade för arbetet) är inte, trots flera förfrågningar, vägrade att undersöka saken vidare, orsaken till problemet kan vara någon annanstans.

Denna lilla historia om hur de olika parterna hårda "försöker" att hitta bilen buggar, vissa har lyckats, andra inte.

Jag gick för att ställa frågorna Volvopro till Tattarisuo (på ledaren K Laine är denna bil skrotupplag bedragare bra kille) missade airbagsystemet koodiluentaraporttia och fyrhjulig orienteringen av rapporten, är de inte det "hittat". Fyra Hjulinställning bil var en doktorand känns fel (se nedan), och vad som inte går att vrida kroppen eftersom inte ens komma på plats. Av bilen är inte känt. kropps mätningar av bilen i hörnen av mätpunkterna kan bestämmas genom mätning av huruvida fordonets ram böjd. Detta är dock ett absolut mått är allvarligt skadad bil på.

Laine K kom dock på min begäran för att se vad som är fel med bilen, han inser genast att det var en "fuskare mate" "fixar" bilen. Bilmotor gick på tomgång, sedan började komma till en lista över möjliga fel: "Shock top abborre skadad, inte är på plats styraxeln Buffer, motorfästpunkterna flyttas, drivaxeln för att skramla och vibrationer." Allt detta motorn går på tomgång på plats, ett litet test bekräftade bara bugg listan.

Jag köpte bilen nya fälgar och däck (utanför slutar däck / hjulvibrationer), och jag tog bilen Håkansåker Autotohtorille, fick jag där en vecka lång lista över chassi potentiella buggar: Vänster inre styrstag läckt till fett / med spel, bilen skumpar till höger svarvning, vänster nedre radie arm bussningar gummi tårar, fyrhjulsdrivna trend felaktiga, växellådan slutet av fukten (kräver ytterligare utredning), ratten krokiga vid körning rakt

Jag körde direkt till autotohtorilta Kaivoksela Biiliaan, berättade historien om bilen igen, och jag lämnade en kopia av doktorns bil av rapporten och en bunt andra saker rullande ackumulerade dokument. Resultat = "Provkör se resecykel tripp => drivaxel? vänster. fann Autotohtorilla - en uppskattning på den första - symptom på 12,8 A, legend: halvtids vibrationer => överföring => växellåda => manuell växellåda => början av lederna, drivaxlar kontrolleras, bilen tillståndet / vibration blir däcken och hjulen ", jag menar bara förnyas från.

Jag tog bilen direkt Kaivoksela Biiliasta en auktoriserad Volvo servicecenter i Dickursby, där jag fick en vecka efter det skriftliga uttalandet från basen av de defekta / trasiga delar och kostnaden (i tusen euro) som ett botemedel till "Framaxel vänster nedre radie armen och de främre och bakre bussning sliten och delvis trasiga, vänster inre styrleder litet spel, på vänster framaxeln inre kopplings lös, rätt från drivaxeln axialspel saknar helt, är drivaxeln för hårt. Antingen de gemensamma / leder är defekt eller inte isatt på rätt sätt. Drivaxel tas inte bort och är därför säker på, beroende på vilket fallet med överdriven stränghet orsaka motor undre plast bruten, luftfilterhusen saknas insugsluften inloppsröret till munstycket. "

Inspektionen av varor lite senare, hittade: "Chassit fann att den vänstra drivaxeln var dåligt lös. Den vänstra nedre radie arm bussningar var hårt slitna och slits bort gummidelar. När du kör bilen kändes dock föredrar de 200 tkm ajetulta gamla taxibolag än 27 tkm ajetulta yksityiskäyttöiseltä person från bilen. "

Denna "villkor korrigering" termer. Men när IF är inte i strid med dessa villkor som överenskommits mellan Sapomalta krävs, så Sandy kan fixa bilen helt dåligt / olagligt och återställa rörlighet "bekant" kontroll genom kontoret, alltså skördas i Finland rör sig på vägarna i dag dussintals is.

Villkor korrigering korrektionsuttryck, som också bör noga övervakas (inspektionskontor) under reparationen. Proceduren plockas Trafis webbplats och gäller för alla aktörer inom fordons mm. alla försäkringsbolag.

- Den reparationer görs på rätt sätt och på acceptabla arbetsmetoder. I synnerhet för att säkerheten för strukturer, samt säkerhetsutrustning, drift och egenskaper hos en avkastning före skadenivå.

- Reparation av reservdelar till ursprunget av samtalet för utredning.

- När ett försäkringsbolag övervakar reparation, ska arbetet kontrolleras av försäkringsbolaget det sätt som föreskrivs, och senast den överenskomna arbetsmoment före målning, rostskydd.

- Om fordonet rapporteras att villkoret om inspektören besök, innan reparationen, alltid rådfråga kontroll promotorn.

- Reparationen, säljaren eller undersökning, om så krävs, måste lägga fram ett godtagbart mätprotokoll till korgen och hjulpositionsvinklar mätprotokoll.

- Body av strukturen fordonssäkerhet och säkerhetsutrustning måste repar importörens anvisningar. Den reparationer görs på rätt sätt och på acceptabla arbetsmetoder. Säkerhetsfunktioner av strukturer måste returneras till pre-skadenivå.

- Den överlämnande handlingar överlämnas till köparen när kontrollerade informationsobjektet överförs Trafis fil och / eller kontroll av leverantören har godkänts av jobbet. Den tekniska delen av registrerings / uppföljaren kan saknas framgår av överlåtelsehandlingarna.

- Inspektionsmyndigheten bör alltid övervakas reparation det gäller den nuvarande em tinget utöver tidningarna erhållits i samband med skador på fordonets fotografier..

Man skulle kunna tro att försäkringsbolaget IF / Volvia känd em. Praxis i alla detaljer, trots allt, bilen skador Centre (AVK) satt i styrelsen för ganska länge IF Hin Lepisto representativa för den person som anges.

Jag fick den första ägaren till mig av fullmakten hjälp av IF i all dokumentation på bilen, det är en mycket förvirrande delen av pappret är två olika delar, andra saknas datum och / eller signatur, har en del människor daterat mer än ett halvår efter det att inlösen / Sapomalle efter försäljningen, reparation kostnadsberäkning och till råga på allt Bilförsäljningen faktura Sapomalle 11 000 €, det vill säga cirka 50% av AVK: s gällande priser. Samtidigt fick jag också en proxy för allt material som samlats i polis fallet. För mig har berättelsen samlat nästan 100 dokumenten i mappen

Sapoma och Tattarisuo bilprovning är också ganska tydligt brutit mot förordningen, 1258/2002 Sapoma är installerad och Tattarisuo bilbesiktning registreringsbesiktning av bilen har godkänts av ett antal begagnade / trasiga delar. Med bil hade kört delar av anläggningen vid tidpunkten för cirka 14 000 km, vilket i praktiken innebär att reparationsarbetet skulle behöva endast använda de nya delarna. Och när denna "metod" har drabbat ett stort antal Sapoman skrotdelar reparerade "uudenkarheita" bilar, så att verksamheten kan anses Sapoman och Tattarisuo bil undersökning av "utökad och upprörande." Mr och Mrs Sandy Salmon Bay inkluderar både "bra bror" (eller i det här fallet, det "goda bror eller syster"), en kopp kommunalförbund, där saker måste avgöras av "bröder och systrar" bland. Fru Lax i viken kan vara en bra anledning att fråga varför han har en sådan reglering beteende i allmänhet minskat och det intresse som hon har fått, ekonomiskt eller något annat?.  

Inspektion Man I Kuronen (Tattarisuo bilprovning) påpekade också för mig lakoniskt. "Därför har dessa Sapoman bilar alltid varit en" = Nyare krasch repar IF försäkringsbolaget som Sapomaan sålde bilar har brutits fylld med begagnade delar, det vill säga enbart säger detta uttalande "allt". Dessutom bad han mig att ta en titt på "diagonalt" på vänster sida av bilen, sidan var bara "vågor" och dörren installerades i dess ställe "kraft". Kuronen sade till mig att Peltityö är denna bil gjorde riktigt dåligt

Inställning av återställande av det skadade fordonet och fordonets fastsättningsmaterial. Förordning giltighetstid har bekräftats för mig av Toni direktör för avdelningen för Pallas Puro Trafi.

Inställning 1258/2002 § 4: Lutning "rehabilitering av det skadade fordonet eller montering av de fordonsdelar bör utföras försiktigt med minst väntar renovering eller storleken på fordonets ålder och skick motsvarande. Reparerade eller monteras fordonets hållfasthet måste uppfylla samma ålder, den oskadade fordons styrka. "

Ed. Artikel 6 § 1 i den reparerade fordonsregistrering eller en förändring i undersökningen är en tillförlitlig utredning om vilka delar är från vanliga fordon. Andra än moderfordonsdelar med ursprung från ursprunget är där inspektionskontoret anser det nödvändigt, för att tillhandahålla tillförlitlig bevisning, t.ex. en faktura, tullklarering, eller liknande.

2 inbyggda fordonsdelar som används vid montering av ursprunget är också en tillförlitlig utredning. Rapporten ska ges minst bilagan till denna förordning i enlighet med fraktione upplösning.

3 delar ursprung undersökning kommer att genomföras Fordonsförvaltnings bekräftade formel enligt formen, tillsammans med rapporter om ursprunget av delarna. Registrering eller en förändring i undersökning ansöker om, liksom, om sökanden är en annan än fordonets ägare eller innehavare av, ägaren eller innehavaren av stycklistan måste bekräftas genom undertecknande. En lista över delar som behövs för att sammanställa datainsamling motsvarar fordonets ägare eller innehavare.

 

  

Frågan har också bekräftat för mig motorcenter (HWC) Mika Hakana

"Inställningen är klart gäller för alla fordon korrigerande parter, oavsett om de löses in eller mindre skador på fordon, som kommer att rättas till. Det yttersta ansvaret har en examen från korrigeringen på språng. Om det är en kontrollerad korrigering är korrigerande rörelse ett fall åläggas att lämna in dokumentation av kontrollmyndighet omregistrering (t.ex.,. Safety-protokoll, i början av mätningsprotokoll som krävs av tillverkarens dokumentation korrigering prestanda, etc.").
 

OHY-678 MLE av första ägarens skriftliga uttalande om händelsen.

"Jag undrar bara inte det där har kommit längre än träet. Har du inte fått det från Orimattilan polisförhör protokoll, för jag var tvungen att lägga den i det fullmakt att du får dessa papper därifrån och även alla fall tidningarna Volvia. Jag vet inte ja inte mycket att tillägga till det Bilen fick köra två veckor innan jag lämnade den dagen PADASJOKI mot enheten. Airbag i omkörningsfilen 120 swing gick. Jag var bara i axeln, är rådjur går med järnstaket. Bilen flög in i vänstra framhjulet och jag släpade mig till räcket längs, jag kunde inte kontrollera bilen eftersom jag inte se något eftersom krockkuddarna utplacerades. Jag är så små att de airbag 152 cent täckte hela ansiktet. Bilen släpades cirka 200 meter utan däck. Det är vad som tog en svängarm, eller någon från baren, eller skilde sig från, jag inte längre ihåg vilket. Polisen informerade mig om att de har avslutat sin undersökning fram till att krockkuddarna gick utan anledning under en tur, och jag var därför inte anklagats för att orsaka en trafikfara. "

Han har också informerat mig muntligen att komma bakom föraren sa, "olycksplatsen" för honom och polisen att bilen gick passerade plötsligt kasta körfält utan någon kollision, detta också registreras i polisens förundersöknings (han hördes vittnen i denna historia). Redo polisutredningen slutade också i samma resultat, nämligen att frågan är en polis i bilen kommer till ett tekniskt fel, och inte den så kallade. normal suistumisonnettomuus och MLE därför skyldig till trafiksäkerheten äventyras.

Denna krängningshämmare / järnväg / svängarm / bar, eller "någon rod", sade MLE: le Autosalpa Ltd (auktoriserad Volvo service) K Salminen, undrade han högt hur en sådan skulle kunna ha hänt, det var helt annorlunda från honom, och konstigt. Han bekräftade detta även för mig. K Salminen gjorde bilar i sk. reparation kostnadsberäkning. Det var cirka 26 000 €, vilket är så mycket reparation skulle ha kostat om den hade gjorts med lagliga medel. Detta "en bar" uppgifter MLE informerade även verbalt och icke-försäkran om IF / Volvia

Bil styrkänsla var också ovanligt innan "olyckan", 3 olika personer försökt ut bilen innan "olyckan", och noterade staten. Bilen skulle exporteras på grund av denna tjänst efter helgen, men det är inte därför tillräckligt med tid att göra.

Time "tandlös" är också Trafis liv, jag har varit där, "pomputtaneet" 5 olika "master" och tillbaka, nej. hjälp, jag har inte varit där

Trafi hämtas från webbplatsen "svada".

"Trafiksäkerhetsverket Trafi säkrar i vår dagliga resa. Trafi arbetar ofta i bakgrunden så att du inte kan märka saavasi tjänst Trafi. Trafi håller mm. vård som du får från undervisningen trafikskola är av hög kvalitet och att framförandet av fordonet uppfyller säkerhet och miljö. Trafis experter deltar i beredningen av både EU och nationell lagstiftning. "

När Sapoma Ltd / Seppo Sandy har sålt den reparerad dussintals bilar, så skulle inte det, mr Sand Beach lägenheter kan med rätta kallas en sämre klass fuskare, och all annan relevant involverade i IF / Volvia och Tattarisuo bil trafiksäkerhets stöd till dessa bedrägerier. Det är inte att säga att det inte kan vara ett bedrägeri (lag 1258/2002 om det fortsatta brott mot § 4) om du säljer en bil inköpspriset + kostnaderna för reparationer betalar mer än den nya bilen, och ändå har bilen åter försäljningspriset är betydligt lägre än motsvarande icke-kraschade sin bil.

Mr Sandstrand har också varit Finlands bilen skrotupplag Association (SAL) ordförande, det vill säga om den viktigaste mannen är en moralisk till denna nivå, så vad är det förbund linje medlemmar. Jag undrar även denna fråga eftersom det är därför han är oftast kvar att bedriva sådan "autonraatojen" helt omoraliskt och olagligt renoveringar, eftersom hon annars tronar stående, fick en mm. Republikens president utfärdade ympäristöneuvoksen titeln, och han var redan 70-talet grundare av Sapoma Ltd är den absoluta toppen av sitt område.

Han har också varit starkt influerad skrot lagstiftning bil återvinning i Finland. Det vill säga, endast en av näringslivet tycks ha gått fruktansvärt fel. Eller, ja jag tror att lite "skumma" kändes det också Hiekkaranta alla företag, där han streckad "exklusiva" Helsingfors stads gator gårdagens samlats in av bilen kadaver, årligen till flera tusen. Enligt min mening gjorde Sapoma inte betala för dessa bilar (åtminstone inte "direkt" till staden) nej, staden genomförde också en kostnad i fråga. Sapomaan bilar, med lite tur, staden fortfarande betalt för detta, Sandy byggdes ungefär samtidigt som "pråliga" bastuområdet skrotningsanläggningarna i lokalen, berättar här sin egen osaltansa hur det kan ha behandlats.

Denna verksamhet, dock skapat Sapoman nettoomsättning och rörelseresultat% tenn goes on forever på en hög nivå, nästan 50% av omsättningen, i år omkring 2008, då Kina tog alla möjliga skrot, och priset var i linje med den. Dessutom genererade intäkterna går till skrotning av alla bilar landade i säljbara reservdelar, som är för återförsäljning. Till den privata bilen som förde Sapomaan återvinning, Sandy gav tio dollar kupong närheten vätskan. Försäljningsintäkterna (metallskrot + säljs reservdelar), men dessa var för bilar av hundratals euro per bil, dessutom var de landningar av bilarna återvunna bränslen, och de såldes på den svarta framåt.

Idag, moderna Sapoma tar nog hand om denna metall återhämtning efter anbuds (år) kontrakt?. Detta kan dock Helsingfors stad revisionskontroll, så att saker och ting är i detta avseende den nuvarande isen skattskyldiges intresse för tillståndet. Jag tror att det att existera.

Online produkter: OBS: Detta är inte direkt relaterad till PMU-678 historia, men berättar problematiskt av den så kallade bilolycka. i allmänhet.

"Car stapling av två olika bilar kan ses underifrån botten att utforska och söka efter svetsfogar, skall svetsar ser ut från insidan under mattor eller mattor. Maskinrummet kan se över om att hålla bild eller serienummer som registrering. Skördad krasch bilarna rör sig vilda grejer. En av dem berättar om fallet, vilket hade en olycka med en bil airbag har ersatts med betong, men airbagen indikatorlampan fungerar som det ska. Faktum är att jag vet också ett fall där en utlöst krockkudden ersätts med ett enkelt motstånd och ljus ges att förstå att dynan fungerar normalt ", säger försäkringsbolagen inlösta smash bilar som ska repareras för att sälja Auto Injury centrumets teknisk expert Maura Tomi Fara. "Till exempel är funktionaliteten av krockkudden inte en vanlig köpare inte kan bekräfta: det överlever bara i utsläpp av bilen," Maura säger Danger. "Inlösen borta bilar är alltid bort från registret och när de vill reparationer sedan tillbaka till vägen används, måste de kontrolleras för registrering igen." Maura bedömer att risken för att köpa en bilolycka är inte nödvändigtvis en dålig köp, om du vet dess historia.
 

"Ingen officiell information om de finländska vägarna återvänder till skördad krasch bilarna inte har. Bilolycka Injury Centre bilförsäljnings uppgifter leder oss till slutsatsen att det finns tusentals av dem. Några av de skördade kraschen bilarna är importerade bilar. Den nyligen kom mot Tyskland importerade så att säga, en bättre bil, som lämnade ägaren gång på gång på vägen. Vid köp, gjorde den finska ägaren inte har en krasch historia någon information. I själva verket skulle jag inte köpa någon form av bilolycka ", säger Auto Union Security Services, enhetschef Jonne Luomala

"Efter kraschen bilen sålde oss framåt, kommer vi se till att de kommer att vara en säker transport. Revitaliza respekt, sätter vi en reparatör förhållanden, särskilt när det gäller säkerheten för strukturer, Body Engineering utvecklingen av en reviderad bilolycka detektering blir allt svårare. Det största problemet med krock bilar som försäkringsbolagen inte löses in: de är ofta repar så att reparation och kollisionen inte missar någon markering på registreringsdokumentet ", säger Auto Injury Center vd Ilkka Isotalo

  Följaktligen väcktes jag misstankar, undrar om OHY-678: i förarairbag alls, fakta: det är inte gjorda av kontroll krockkuddesystemet efter reparation alls, och varningslampan är på nu, och felkoder läsningen gav "fel" resultat "förarens airbag utplacerade," Jag är har hört att den moderna is i det mest bekväma, enklaste och billigaste sättet att "fixa" förarens krockkudde är att ersätta det med uretan, kan de andra krockkuddar lämnas "lugnt" helt installerad och genom att sätta ovan i enlighet med motstånden för att lura SRS-systemet

Även alla andra som känner sig lurad av Seppo Hiekkaranta kan kontaktas mig, han har till andra människor grovt till förmån för att använda ackumulerade så mycket egendom som det är möjligt att få ersättning på grundval av certifierade bedrägeri, skadeståndsrätt, en 10-årig förfallotid (grova brott) inom ramen.  

Det är vad jag har fått reda på att alla av sektorn i ett ansvariga organ (EU-nivå instrument samtidigt som väntar) har skapat en väliaikaisversion = korrektionsuttryck, som alla spelare är engagerade i. Fördraget min information med följande enheter. Alla auto försäkringsbolag, Auto Injury Center (AVK), Trafikförsäkrings Centre (HWC), den finska bedömningen av skada (FOS), inspektion kontor, Finlands Bilåtervinning och Trafi. Jobbet ska fungera så att när den skadade bilen lämnar EM partierna "cykel" så där "när programmet avslutas" har tagits bort ur registret, är reparationsstatus satt till 1 för reparation, bilen lite och lätt att reparera. 2 Bil skadad värre, kommer reparationsarbetet att övervakas noga, inspektören besök, reservdelar och kvitton för att visa kroppen och fyra hjulinställning som skall mätas, kontrollera säkerhetsanordningarna fungerar mer kan komma fram, Inspektion kontor är Trafi hela frågan. bil reparationer av revideringen av dokumenten.  

Men även om systemet är så väl byggt försäkringsbolaget IF / Volvia görs till "hål" som tillät 10 bilar som transporteras på en sandstrand, en flerårig och systematisk korruption kringgå den
officiella vägen, som alla var fortfarande upp i registret. och nonsens utan korrektionsuttryck. Så jag liksom många andra svårt skadade bilarna hade repareras helt dåligt formellt system. Och slutresultatet är de trasiga delarna repareras av okvalificerade trafik värdelös bilar. Nykyjäänhän Autovahinkokeskus (AVK) säljer inte längre fullt linttoja även som reservdelar till någon, bara Kuusakoski.


 

Wanted